Zatopené

Zatopené 2017-06-23T03:56:37+00:00

Project Description

Kategória

Žánerdokument
CopyrightAH production s.r.o.
RTVS Rozhlas a televízia Slovenska
Slovenský filmový ústav
2016

minsterstvo_kultury_big

Zatopené je antropologický dokumentárny film o jednej budove a osudoch ľudí s ňou spojených. Kaštieľ v Parížovciach bol rodinným sídlom, domovom, majetkom, centrom hospodárskeho statku a napokon historickou pamiatkou. Niektoré časti budovy sa zachránili a pretrvali naprieč stáročiami, ostatné zaliali vody Liptovskej Mary.

Pre potomkov jeho posledných majiteľov, rodiny Steinovcov, je kaštieľ spomienkou na stratenú minulosť. Pre múzejníkov klenotom – fénixom, ktorý povstal z mútnej vody, pýchou Liptova. Osobitý príbeh Parížovského kaštieľa a jeho posledných majiteľov, ktorý je zároveň odrazom spoločenských premien na Slovensku v dvadsiatom storočí.

Účinkovali: Zuzana Duhajová
Gertrúda Gyárfášová
Matej Gyárfáš
Andrej Gyárfáš
Eva Križanová
Ladislav Cserei
Iveta Zuskinová
Alojz Kysel
Peter Pollák
Matej Pollák
Jiří Přibyl
Andrea Rohrböcková
Hudba: Matej Gyárfáš
Zvuk: Dušan Kozák
Kamera: Denisa Buranová
Strih: Peter Harum
Producentka: Barbara Harumová Hessová
Námet, scenár a réžia: Soňa G. Lutherová

 

Názov: Zatopené
Originálne znenie: slovenské
Titulky: anglické
Dĺžka: 50 minút
Formát: FULL HD (16:9) Rozlíšenie: 1920×1080 FPS:25/1
Zvuk: stereo
Nosiče: DCP, blu-ray, DVD
Žáner: dokument
Rok výroby: 2016
Copyright: AH production,RTVS Rozhlas a televízia Slovenska,
Slovenský filmový ústav
Oficiálna web stránka: www.ah.sk/zatopene

 

NÁMET, SCENÁR, RÉŽIA
Soňa G. Lutherová je sociálna a vizuálna antropologička. Ako vedecká pracovníčka v Ústave etnológie SAV skúma meniace sa identity ľudí v post-socializme, najmä v súvislosti s ich materiálnym prostredím. Prednášala, robila výskum a študovala na univerzitách na Slovensku, v Čechách, vo Švédsku a v Rakúsku. Je spoluautorkou viacerých krátkych dokumentárnych filmov a autorkou umeleckých vizuálnych projektov. Zatopené je jej scenáristickým a režijným debutom.

Barbara Harumová Hessová

PRODUCENT
Barbara Harumová Hessová, absolvovala štúdium Produkcie a distribúcie filmového umenia a multimédií na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave s Cenou rektora VŠMU a následne doktorandské štúdium. Spolu so scenáristkou získali hlavnú cenu za projekt Pred odletom na medzinárodnom workshope Midpoint. Úspešný krátky film Arsy-Versy, ktorý produkovala, získal viac ako 40 ocenení na medzinárodných filmových festivaloch. Pracovala pre viacero produkčných spoločností na výrobe dokumentárnych a hraných filmov a TV seriálov. Spolupracovala na produkcii filmov: Polčas rozpadu, Veľký rešpekt, Pohoda 2010. Pracovala pre Audiovizuálny fond ako administrátor žiadostí, neskôr ako člen odborných komisií. V roku 2007 založila AH production, kde sa venuje vývoju a produkcii celovečených dokumentárnych a hraných filmov (Zatopené, Parlika, Stanko, Tak ďaleko, tak blízko, Comeback, Zdenka, Súď ma a skúšaj) a spolupráci na TV reláciách a seriáloch. Bola účastníčkou Emerging Producers, programu organizovaného MFF Jihlava. Pôsobí ako interný pedagóg na Katedre produkcie a distribúcie a ako prodekanka pre zahraničie na FTF VŠMU.

KAMERA
Denisa Buranová práve ukončila doktorandské štúdium na VŠMU. Pracuje na reklamách, celovečerných aj krátkych  filmoch a dokumentoch. Spolupracuje s oceňovanými slovenskými filmovými režisérmi ako Iveta Grófová, Peter Kerekeš, Mira Fornayová, Zuzana Liová. S režisérkou Ivetou Grófovou natočila jej debutový celovečený  film “Piata loď”, ktorý vyhral  cenu Crystal Bear z Berlinale 2017 v sekcii Generation. V súčasnej dobe pripravuje film s Teodorom Kuhnom film „Ostrým nožom”. Jej vášnou je kreativita pri tvorbe vizuálneho obsahu.

STRIH
Peter Harum je absolvent strihovej sklaby na filmovej a televíznej fakulte VŠMU. 4 roky pôsobil ako externý pedagóg strihovej skladby na Masmediálnej fakulte PEVŠ. Pôsobí ako strihač dokumentov a hraných filmov, zároveň aj ako režisér, kameraman a strihač komerčnej a nekomerčnej audiovizuálnej tvorby. Na viacerých projektoch spolupracuje ako konzultant technologických riešení. Okrem strihovej skladby má skúsenosti aj v oblasti gradingu, animácii a vizuálnych efektov. Medzi jeho najúspešnejšie filmy patrí autorský dokumentárny film Vladkova cesta (Cena Literárneho fondu za umelecký výkon v oblasti dokumentárneho filmu), Cigáni idú do volieb (Zvláštne uznanie za mimoriadne kvalitnú strihovú zložku filmu, ocenenie Silver Eye), Tak ďaleko, tak blízko (národná nominácia na EFA, cena Igric, Národná filmová cena Slnko v sieti) a STANKO (nominácia na Národnú filmovú cenu Slnko v sieti v kategórii najlepší strih).

ZVUK
Dušan Kozák absolvoval štúdium zvuku na VŠMU, kde tento odbor aj vyučuje. Vyše dve desaťročia pracuje ako zvukový majster v Slovenskom rozhlase. Spolupracoval na viacerých dokumentárnych filmoch: Cesta Magdalény Robinsonovej, Afganské ženy za volantom, Cigarety a pesničky, Chránené územie, Zvonky šťastia, Od Fica do Fica, na hraných filmoch Ďakujem, dobre a Deti, na filmovom projekte Slovensko 2.0. a na dokumentárych filmoch Tak ďaleko, tak blízko a Zatopené.

HUDBA
Matej Gyarfáš je komunikátor, hudobník a zvukový umelec z Bratislavy. Po ukončení magisterského štúdia psychológie na Univerzite Komenského v Bratislave absolvoval doktorandské štúdium zvukového dizajnu na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave. Od roku 2003 je aktívnym hudobníkom na poli experimentálnej elektronickej a akustickej hudby. Skomponoval hudbu k niekoľkým filmom, divadelným hrám, a inštaláciám. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ kreatívnej komunikácie v spoločnosti Ecocapsule.

Load More Posts